Inplannen afspraak

Wij proberen binnen maximaal 1 week een afspraak voor u in te plannen. U kan uiteraard zelf bellen en/of mailen om eerder een afspraak in te plannen. Op de dag van de afspraak kan het zijn dat de therapeut een uur eerder of later verschijnt i.v.m. weer en verkeer omstandigheden.
Wij proberen altijd dit te voorkomen en bellen vooraf om u op de hoogte te houden.

Afzeggen afspraak

Afspraken dienen 24h van tevoren afgezegd te worden door contact op te nemen met de desbetreffende therapeut. Wij brengen een vast bedrag bij u in rekening voor een afspraak die niet tijdig is afgezegd. Deze kosten worden niet vergoed door uw zorgverzekering.
U dient zelf contact op te nemen met uw therapeut voor het inplannen van nieuwe afspraak, wordt dit niet binnen 1 week gedaan, dan zal het dossier afgesloten worden en eindverslag gestuurd naar de verwijzer.

Klachtenregeling

Het team van Vita Nova doet haar best om u ten allen tijden te voorzien van goede zorg. Soms komt het weleens voor dat u niet tevreden bent over de hulpverlening of de therapeut. Als u niet tevreden bent, dan verwijzen wij u naar onderstaande procedure:
  • Het probleem bespreken met uw behandelende therapeut. Ons advies is samen het gesprek aangaan om te achterhalen wat het probleem is om hier een passende oplossing voor te bedenken.
  • Indien u niet uitkomt met uw behandelend therapeut, dan kan u contact opnemen met de praktijkhouder. Dit staat neutraal in het gesprek en kan samen met u het probleem bespreken.
  • Vind u het moeilijk om met de praktijk tot een passende oplossing te komen, of u komt er niet uit, dan kan u contact opnemen met de regionaal Adviespunt van Zorgbelang Nederland bij u in de buurt. Zorgbelang Nederland werkt onafhankelijk, zij adviseren cliënten telefonisch of via de mail over patentrechten en klachtwegen. Voor meer informatie verwijzen u naar: www.zorgbelang-nederland.nl

Klachtenloket Paramedici

Misschien heeft u een ernstige klacht en wilt u daarover een uitspraak van de Klachtencommissie waaronder de paramedicus valt. U kunt uw klacht indienen bij het Klachtenloket Paramedici. De klachtenfunctionaris van het Klachtenloket Paramedici zal vervolgens contact met u opnemen. Bij hem kunt u terecht met vragen over het indienen van een klacht: www.klachtenloketparamedici.nl
 
Postadres Klachtenloket Paramedici
 
Postbus 192073501 DE Utrecht
E: info@klachtenloketparamedici.nl
T: 030 310 09 29
I: www.klachtenloketparamedici.nl